قطعات کمباین برنج چیست؟

کمباین برنج چیست؟

در دهه های گذشته، در بسیاری از نقاط جهان، بیشتر جمعیت زمین به شغل کشاورزی مشغول بودند. به مرور زمان و به دلایلی چون سختی کار کشاورزی، نیروی کاری کم و گسترش و رواج شهرنشینی، از افرادی که به شغل کشاورزی مشغول بودند کاسته شد. در این میان حضور ماشین آلات کشاورزی نیز عاملی برای کم شدن جمعیت کشاورزان بود که استقبال و خرید کمباین برنج نمونه ای از این تحول بود. برای اینکه بدانید قطعات کمباین برنج چیست با ما همراه باشید. انواع ماشین آلات کشاورزی و کمباین ها تحولی برگ در صنعت کشاورزی ایجاد نمودند که یکی از مهم ترین تحولات، افزایش راندمان کاری کارگران و کشاورزان است که بر تولید محصولات نیز اثر مستقیمی دارد. کمباین برنج چیتا یکی از به روزترین ماشین آلات کشاورزی است که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است. برای آشنایی با قطعات کمباین برنج اطلاعات گسترده ای وجود دارد که می تواند در حفظ و نگهداری آن موثر باشد. قیمت کمباین برنج بسیار مقرون به صرفه بوده و در مقابل کارایی بالایی که دارد بسیار مناسب است.

قطعات کمباین برنج

تحول در صنعت کشاورزی

پیش از ظهور ماشین آلات کشاورزی مدرن، کشاورزی کاملاً با نیروی انسانی و نیروی دست انجام می گرفت که خود پروسه ای پرزحمت به شمار می رفت. در روش سنتی ابتدا گیاهان را با داس بریده و سپس دانه های خوراکی را با ضربه هایی که با دست انجام می شد از ساقه جدا می کردند که به خرمن کوبی شهرت داشت. اما بعدها با ظهور ماشین آلات کشاورزی، تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک انجام می شود. با کمک قطعات کمباین برنج مانند تیغه ها، غربال و سایر بخش ها عملیات برداشت، خرمن کوبی و درو به راحتی انجام می شود. از اصلی ترین قطعات کمباین برنج، کوبنده، دینام، اسبک چپ و راست، کلش کش، سینی دانه، ضدکوبنده است که در عملکرد دستگاه نقش مهمی ایفا می کند. خرید قطعات کمباین برنج به دلیل تنوع بالایی که دارد باید از نمایندگی ها تهیه شود تا جنسی مرغوب و با کیفیت خریداری نمایید.

قیمت انواع قطعات کمباین برنج

انواع قطعات کمباین برنج قابل فروش در نمایندگی های معتبر، از قیمت های متنوعی برخوردار است. مصرف کننده بسته به نوع ماشین و نیاز خود و محصول قابل برداشت، باید قطعات کمباین برنج درست و صحیح را تهیه و استفاده نمایدبا مراجعه به مراکز تخصصی فروش قطعات کمباین برنج می توانید محصول مورد نیاز خود ا با قیمتی متناسب و کیفیت بالا خریداری نمایید. در ادامه به معرفی انواع قطعات کمباین برنج می پردازیم.

انواع قطعات کمباین برنج

هر کمباین برنج به دلیل ساختار و ویژگی متفاوتی که دارد، دارای چند بخش اصلی هستند که برخی قطعات کمباین برنج در همه ماشین ها مشترک هستند. به طور کل، انواع کمباین برنج دارای قطعات زیر هستند که از اصلی ترین بخش های کمباین به شمار می روند.

ضد کوبنده

ضد کوبنده یکی ازاصلی ترین قطعات کمباین برنج است. این قطعه به شکل سوراخ دار و منحنی است که کار انتقال
دانه هاي جدا شده از خوشه را بر عهده دارد. بیشتری حجم از دانه های برنج بعد از عبور از این قطعه برای جداسازی و تمیز شدن به بخش های دیگر وارد می شوند.

تسمه نقاله‌ای

یکی دیگر از قطعات کمباین برنج، تسمه نقاله ای است که در جلوی کمباین قرار گرفته و دو زنجیره دارد که با نبشی های فلزی به هم متصل شده اند. این بخش ا کمباین کار انتقال محصول از دماغه به کوبنده و ضدکوبنده را بر عهده دارد.

کوبنده

در معرفی قطعات کمباین برنج، کوبنده به چشم می خورد که با یک قطعه‌ای استوانه اي شکل است که توسط تسمه نقاله به حرکت در می آید. این کوبنده شکل های مختلفی دارد که شامل نوع تيغه‌ای و ساینده می شوند.

کلش کش

کلش کش از دیگر قطعات کمباین برنج است که به کمک کوبنده می آید. در این بخش زمانی که ساقه و برگ ها به دور کوبنده می پیچند، کلش کش در پشت و بالای کوبنده قرار گرفته و کلش را از کوبنده جدا می سازد.

قطعات کمباین برنج

لوله تخليه

همانطور که از نام این بخش پیداست، لوله تخلیه مسیر تخلیه دانه‌ها به شمار می رود که دارای طولی بلند است و به شکل گردان و یا د مواقعی به صورت ثابت در پهلوی کمباین نصب می شوند.

بادزن

یکی از قطعات کمباین برنج، بادزن است که ساقه‌ و برگ های خرد شده برنج را از دانه مجزا می سازد و از بخش پشتی کمباین به بیرون می ریزد. بادزن قابلیت تنظیم داشته و جهت وزش، حجم هوا و سرعت وزش آن را می توان تنظیم نمود.

غربال

یکی از اصلی ترین قطعات کمباین برنج، غربال است که دارای چندین قطعه سوراخ‌ و شیب داری است که مانند غربال دستی به دو شکل رفت برگشتی بالا و پایین عمل می کند. این بخش دانه را از بقیه مواد جدا کرده و به بخش تمیزکننده هدایت می کند. سایز سوراخ غربال ها در کمباین قابل تغییر است.

در پایان

کمباین برنج یکی از کاربردی ترین تجیهزات کشاورزی به شمار می رود که علاوه بر افزایش سرعت و راندمان کاری کشاورز، بر کیفیت محصول برداشت شده نیز می افزاید. قطعات کمباین برنج به دلیل تنوع بالایی که دارد از قیمت های متنوعی برخوردار است که باید برای تامین این قطعات به نمایندگی های معتبر مراجعه نمایید.